CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Friday, November 19, 2010

~Salam Aidil Adha~

Assalamualaikum.

Salam aidiladha saya ucapkan buat semua. Raya haji tahun ni saya dan hubby beraya di temerloh pahang. Plan asal nak balik sehari je, tapi disebabkan ada sedikit kesilapan teknikal, kami stay lama sikit. (Mood gembira), hehe..

Sebelum balik pahang, sempat saya belajar cara2 nak membuat lemang. Seronok. Sebelum ni tak pernah buat, kalau nak makan, beli je yang dah siap. Kali ni hubby suruh belajar ngan Opah n Mak Yang. Letihnya boleh tahan juga. Tambah-tambah saya dah makin sarat sekarang. Tapi takpe, yang penting seronok, dapat tambah ilmu..hehe..

Raya kali ni ramai yang takde. Along ngan abg long raya kat teluk intan. Angah tak balik sebab raya kedua dah start final exam. Andak pulak tak dibenarkan balik memandangkan SPM dah makin hampir. Kena stay kat asrama, and STUDY! hehehe.. Gud luck to angah n andak~

Memory raya kedua: Pagi2 lagi dah ikut hubby gi bandar cari barang-barang nak memancing. Proses nak memilih batang pancing dan mesin tersangatlah lama, sampai sakit pinggang2. Kedai kedua saya dah taknak turun, nak tunggu dalam kereta je. Dah dapat semua barang, balik rumah setting2 pancing dulu. Pastu hubby gi survey tempat terus. Saya duduk rumah, masak.. Dah petang sangat baru hubby balik dengan hepinya. Dapat kawan baru, n dapat port memancing yang sangat best. Udang galah~

Disebabkan siang tadi takde dapat ikan atau udang, malam ni sekali lagi hubby gi mencuba nasib. Saya doakan dari rumah je.. Tak larat nak ikut, hehe.. Esok pagi dah nak bertolak balik ipoh.. :)


P/S: Kena latih diri dan anak-anak dari awal supaya sanggup berkorban apa sahaja, bila-bila masa sahaja, dan di mana-mana sahaja. Contohi pengorbanan Nabi Ibrahim dan anaknya, Ismail a.s (Ceramah kat radio pahang petang tadi)

No comments: