CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Friday, November 5, 2010

Check Up

Assalamualaikum.

Hari ni saya ke klinik utk pemeriksaan rutin. Memandangkan usia kandungan sekarang dah mencecah 30 minggu, so saya kena buat check up 2 minggu sekali. Alhamdulillah tekanan darah ok, HB pun dah naik 10.3, baby aktif.. Asyik bergerak je dia. Nurse yg tolong cek pun confuse. Kepala baby sekejap duk kat tengah, sekejap duk kat tepi belah kanan. Hehe...

Nurse bagi ubat baru pulak tadi, utk tambah darah (softgel). So mulai hari saya akan makan 3 jenis ubat, semuanya utk tambah darah. Semangat demi baby F! hehe... Nurse pesan, mulai esok saya kena tanda kat dalam buku merah 10x pergerakan baby. Kalau baby tiba-tiba kurang atau tak bergerak langsung, cepat2 pegi hospital. Ni utk mengelakkan perkara yg tak baik berlaku pada baby. Contohnya macam lemas ke...

Pastu sebelum balik tadi kena cucuk ubat. Sakit~.. Lenguh tangan ni. Tapi takpe. Lepas ni tak kena cucuk dah. Yg tadi tu last nurse cakap. Pasni kalau kena cucuk pun sebab ambik darah jela. Then nurse pesan, petang ni kena gi klinik gunung rapat pulak, jumpa doktor n scan baby. Harap-harapnya takde la doktor marah-marah lagi. Saya dah cuba sehabis baik dah (bagi darah naik n kawal supaya berat badan tak naik mendadak). "Permudahkan urusanku ya Allah...."


Selitan ~ gambar raya 2010.
Pertama kali beraya dengan hubby n baby F kat dalam perut.
( Raya tahun lepas saya masih single, hubby pun saya tak kenal lagi masa tu. hehe..)

3 comments:

layla_elyas said...

Alhamdulillah dh naik hb eh..akak pun dh naik 10.4..he lebih kurg jer...

intanhafizah said...

salam
aisyah..
nnt bersalin n brpantang kat mana?

Unknown said...

wkmslm kak tam. nanti insyaAllah bersalin n berpantang kat perak..