CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Saturday, December 4, 2010

Solehnya dia...

Assalamualaikum.

Sebelum ni masa pegi check up, nurse cakap baby saya songsang. Kepala kat atas dan punggung di bahagian bawah. So diorang refer saya ke hospital. Kena jumpa doktor le.. Apa doktor nak buat, saya pun tak tahu. Dalam hati ni risau la jugak. Maklumlah pengalaman pertama mengandung, macam-macam benda yang bermain di fikiran.

Hari rabu (1 disember), awal-awal pagi lagi saya dah keluar. Hubby hantar ke hospital. Dia tak dapat tunggu sebab ada urusan lain yang nak diselesaikan. Sampai kat bahagian ibu mengandung terus ambil nombor giliran. Sebelum jumpa doktor kena cek urine n darah dulu. Alhamdulillah tak lama menunggu, terus dapat jumpa doktor.

Doktornya cina, muda, tapi sangat baik. Macam-macam yang dia tanya untuk dapatkan maklumat lengkap tentang kandungan saya. Lepas tu doktor suruh pegi bilik scan untuk tengok sama ada baby masih songsang atau tak. Hasil scan menunjukkan kepala baby dah duduk di bahagian bawah. Dah tak songsang la maknanya.. :) Alhamdulillah... Solehnya anak ummi ni..(^^,)

Doktor cakap disebabkan baby dah tak songsang, saya tak perlu ke hospital dah lepas ni. Boleh buat check up kat klinik macam biasa. Kalau ada masalah lagi nanti baru pegi hospital. 2 atau 3 minggu lagi saya kena scan lagi, takut baby berpusing semula. Moga-moga tak la ye.. Baby jangan pusing kepala naik atas balik tau.. Anak ummi ni kan soleh~

2 comments:

AA said...

tahniah kak aisyah..moga semuanya selamat smpai bersalin nnt..anak yg soleh insyaAllah

Ummi Shira (AshAnas) said...

semoga kepala baby cpt2 engaged, tak songsang lg dah... Insya'Allah, semoga Allah permudahkan...