CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Thursday, December 9, 2010

Sambutan Birthday & Maal Hijrah

Assalamualaikum.

7hb Disember 2010 genaplah 1 tahun umur Azzuhri (anak kak long Raihanah). Kebetulan sehari sebelum tu kak long bagitau dia akan balik kampung sebab abg Issam kena bagi ceramah kat Tasek keesokannya sempena sambutan Maal Hijrah. Maka, pagi 6hb tu sebelum ke kedai, kami singgah Secret Recipe dulu.. Tempah kek. Petangnya bila sampai rumah tengok2 mak pun ada beli sebijik kek. Bertuah Zuhri sambut birthday dengan 2 biji kek, hehe..


Chocolate Indulgence saya belikan istimewa untuk mak n zuhri..
Alhamdulillah ramai yg ada kat rumah masa ni. Takde la berlaku pembaziran..


Kek perisa pandan yg mak belikan untuk cucu sulungnya.
Warna hijau sangat menarik perhatian saya. hehe...


Sesi memotong kek oleh mak n zuhri. Selalu orang potong kek dulu baru makan nasi..Kami makan nasi dulu baru potong kek, hehe.. Pak chor (pipi) tolong pegang zuhri sambil tumpang glamour. Lepas makan tu kami sembang ramai2 kat meja makan. Mak ceritakan pengalaman dia mengandung, melahir, dan membesarkan anak-anak seramai 7 orang. Seronok.. Bukan senang nak berkumpul ramai2. Tambah-tambah saya tengok mak hepi je malam tu.. :)


Esoknya kami pegi ke SRAR Azamiah, ada sambutan maal hijrah.
Kat sana dapat jumpa Hafsah and her baby, Muhammad Syamil. Macam-macam yg kami sembangkan. (macam tak pernah jumpa pulak. Padahal tiap-tiap minggu jumpa kat halakat)


Syamil ni comel betul. Tapi dia tak nak dengan orang, kecuali mak dan ayahnya je..


Sambutan Maal Hijrah tahun ni dibuat sekali dengan majlis berkhatan beramai-ramai.Lepas habis ceramah dan penyampaian hadiah, semua budak-budak yg nak berkhatan dipanggil naik ke pentas. Ada upacara renjis-merenjis n bagi "duit raya".. Lepas tu budak2 tu dibawa berarak kat sekitar kawasan kampung dengan kenderaan kat atas ni. Dah selesai berarak, mereka ni direndam kat dalam kolah pulak. Dah puas mandi air sejuk baru la dikhatankan sorang demi sorang. Seronok dapat tengok upacara orang kampung ni depan mata. Selalunya tengok kat dalam tv je..


Budak2 yg dah selamat dikhatankan..
Baring n rehat kat atas pentas, ditemani ibubapa masing2..


3 comments:

Atiqah said...

comelnye anak hafsah

Mohamad Fakhruddin said...

pak chor tu menyibuk je.

[ n_akn ] said...

kak aishah, kem slm kt hafsah eh..lama dh tak jmp dia..