CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Monday, November 10, 2014

Perkembangan anak-anak syurga Ummi

Assalamualaikum.

Blog ummi semakin sunyi. Semakin kurang pengunjungnya. Membuatkan Ummi rasa mungkin ini peluang untuk Ummi menulis lebih banyak tentang anak-anak. Kuranglah sedikit rasa segan sebab tak ramai yang baca. Ummi harap anak-anak dapat mengingati dan mengenali Ummi melalui pembacaan di blog ini andaikata Ummi sudah tiada suatu hari nanti.

Fateh Arraziq. Anak ummi yang pertama.
Ummi tahu kamu abang yang soleh. Perlu selalu mengalah dengan adik-adik ya!
Sekarang Fateh sudah 3 tahun 10 bulan. Sudah sangat petah berkata-kata. Dan memahami setiap arahan Ummi dan Abah dengan jelas. Ummi kagum sebab sekali pun fateh tak pernah menyakiti adik Daniah. fateh jaga adik Daniah dengan sangat baik. Senang kata Fateh sudah boleh diharap. Tidur pun peluk adik :)
Ummi harap Fateh boleh menyayangi dan melindungi Irdina begitu juga.

Irdina. Anak kedua Ummi.
Kini berusia 1 tahun 11 bulan. Juga semakin petah dari sehari ke sehari. Suka mengajuk percakapan orang lain. Sampai membuatkan Ummi dan Abah tergelak. Sebab suaranya yang halus dan kecil. hehehe.. Irdina sayangkan adik Daniah. Tapi belum pandai mengekspresikannya dengan cara yang betul. Tak apa sayang. Nanti dah besar kamu akan pandai macam abang. Boleh jaga adik sementara Ummi selesaikan kerja-kerja Ummi. Walaupun dah jadi kakak, Irdina masih sangat manja. Kuat mengadu tau..hehe. Kadang-kadang abang buat sikit aje. Dia yang menangis lebih-lebih nak tarik perhatian Ummi. Pandai Irdina ya.

Daniah. Anak ketiga yang sihat dan bulat.
3 bulan sudah. Alhamdulillah. Walaupun Ummi tak sihat, Ummi masih mampu menyusukan Daniah sepenuhnya. Sampai demok dan bulat dan tembam anak Ummi yang sorang ni. Ummi bahagia :) :) Moga kebahagiaan ini berpanjangan. Amin. Daniah sangat kuat bersembang. Suka panggil-panggil Ummi kalau dia tinggal sorang-sorang. Ummi ingatkan nak susu. Bila ummi datang terus dia tersengih-sengih. Oooo nak bersembang rupanya. hehehe. Mudah diagah juga. Abah pernah agah sampai Daniah ketawa. Ummi pun mengekek-ngekek ketawa. Seronok sangat tengok anak ceria :D

Ok tak boleh nak menaip lebih panjang. Irdina dah mengajak ke tandas. Pampers dah penuh katanya. hehe. Inilah Irdina. Suka ajak mandi dan tukar pampers.

Ok lah anak-anak. Nanti Ummi tulis lagi ya.
Assalamualaikum :)

No comments: