CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Friday, November 23, 2012

Salad dah bertukar menjadi.....

19hb yg lepas, saya dan ipar duai merancang satu majlis untuk meraikan hari lahir mak mertua. Perancangan di saat-saat akhir, makanya kami buat apa yg sempat aje lah...

Iman, adik ipar saya menawarkan diri utk membuat makaroni bakar. Saya pula diminta utk menyediakan menu nasi ayam. Sejam lepas berbincang, kelam kabutlah kami ke sana ke mari mencari bahan2.

Bahan2 utk nasi ayam saya cari di Econsave kecuali salad sebab mereka dah kehabisan stok. Memandangkan masa tu hari dah lewat petang, kek pun belum dibeli, maka kami pun bahagi tugas. Saya dan Iman pergi beli kek, Umar biras saya dan Naman (adik ipar) pula pergi Billion beli salad dan minced meat utk makaroni bakar.

Tengah sibuk2 pilih kek dengan Iman, tetiba Umar call.

UMAR: Kak, salad kat sini ada 2 jenis. Satu yg panjang, satu lagi pendek. Nak beli yg mana yek?
SAYA: Ermm yg mana nampak lagi elok?
UMAR: Rasanya yg panjang kot..sebab yg panjang ni nipis sikit saladnya. Beli yg panjang lah ya..
SAYA: Ha ok..

Habis pilih kek, saya ngan Iman tunggu kat kedai tu sampai Umar ngan Naman datang. Masuk je diorang kat dalam kedai tu terus mata saya terpandang suatu benda yg pelik kat dalam beg plastik yg diorang bawak.

Sayur sawi. 3 ikat.

Aik..ni sawi ni.. Buat apa korang beli? (tanya la sebab rasa macam takde pesan suruh beli sawi pun)

Umar ngan Naman dah mula terpinga-pinga. Siap garu2 kepala lagi. Selidik punya selidik, rupa-rupanya diorang tersalah beli. Dua2 tak kenal salad dan menganggap sawi itulah salad! Hahaha.. Jenuh kami bergelak kat dalam kereta. Macam takleh nak bayang je camne la orang kena makan nasi ayam dengan sawi tu mentah2. Dahla sawi yg jenis besar dan panjang pulak tu.. :D :D :D

Published with Blogger-droid v2.0.9

1 comment:

zahra_wardah said...

arab mane la ni sampai xknal sawi dgn salad :D
If kobis tu logik la jgk.. :")