CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Wednesday, February 29, 2012

Adik Ummi Excident

Baru pagi tadi Ummi mendapat khabar berita, adik Ummi (Makteh), adik ipar Ummi, dan anak susuan Ummi (Hamzah) telah ditimpa kemalangan di Raub. Mereka dalam perjalanan nak balik ke Temerloh. Kejadian berlaku pada 28/2/2012 (semalam) jam 9.15 malam.

Keadaan kereta nampak agak teruk juga. Tapi alhamdulillah diorang semua tak apa-apa. Syukur semuanya selamat.


Keadaan dalam kereta.

Makteh cakap, masa tu hujan renyai-renyai. Ayah Teh bawak tak laju, dalam lingkungan 60 atau 70/kmj je. Tapi Allah nak izin..Mungkin juga ni peringatan daripada Allah.

Masa kejadian, Makteh dan Ayah Teh tengah sembang-sembang dalam kereta. Tiba-tiba Allah izin kereta tergelincir ke line bertentangan, then hantam sebuah Kembara. Kembara tu pun tak bawak laju juga. Time tu kan hujan. So masing-masing pakat dok bawak slow la..

Kembara tu terbalik. Ada yang cedera. Tapi pak cik yang bawak kembara tu cakap tak perlu bayar ganti rugi. Dia redha dan berlapang dada terima apa yang berlaku. Benda dah nak jadi... Alhamdulillah. Moga Allah beri ganjaran yang setimpal pada pakcik yang baik hati tu.

P/S: Ummi call tadi Makteh cakap dah ada kat Temerloh. Aki datang ambil diorang kat Hospital Raub. Pukul 4 pagi baru sampai rumah.

No comments: