CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Wednesday, September 7, 2011

Dah lama benar.....

Anak Ummi yang sentiasa menjadi penyejuk hati Ummi - Menangis di pagi raya :)

Hari ni Ummi bekerja hingga lewat malam, mengira harga barangan yang akan dihantar ke sekolah untuk bantuan pelajar-pelajar yang susah. Alhamdulillah, Ummi berjaya juga siapkan sebelum hari esok seperti yang diminta oleh Abah. Kami masih lagi di kedai.. Abah dan Fateh dah lama melelapkan mata, sejak maghrib tadi. Ummi sorang-sorang yang masih berjaga. Nak ajak Abah balik, tapi Abah terlalu mengantuk dan letih sangat-sangat. Risau juga kalau nak suruh drive...

Rasanya dah lama Ummi tak dapat mengupdate blog dengan selesa. Sentiasa rasa terkejar-kejar bila guna pc Abah. Selalunya Ummi dapat guna pc ni sekejap sekejap je..Time Abah pergi layan customer atau jumpa kawan, masa tu lah Ummi dengan sepantas kilat buka fesbuk dan tengok sikit-sikit mana yang sempat. Nak upload gambar pun tak dan..

Tahun ni buat pertama kalinya Ummi dan Abah beraya sebagai parents. Tak dapat nak digambarkan dengan kata-kata gembira dan excitednya Ummi dapat menyambut lebaran dengan anak dan suami tercinta. Cuma Ummi terkilan sikit sebab tak sempat nak beli baju dan seluar baru untuk Abah. Abah sibuk dengan urusan di kedai, Ummi pula sibuk dengan urusan di rumah. Duit dah spare siap-siap pun akhirnya tak berbeli juga.. Takpelah, dah kurang sikit sibuk nanti insyaAllah Ummi akan ajak Abah pergi beli. (Abah sememangnya kekurangan baju dan seluar memandangkan Abah selalu mengutamakan keperluan Ummi dan Fateh. Itulah pengorbanan seorang suami)

Gelagat Fateh masa raya usah dikata la..Semua benda yang orang makan, dia pun sibuk nak makan juga. Gigi belum ada, tapi lagaknya macam orang yang dah tumbuh gigi. Bila Ummi suap apa-apa, mesti dikunyahnya dengan sepenuh perasaan, hehehe... Barang barang kat rumah orang habis semua nak dicapainya. Bertuah betul anak Ummi ni..Kalau Ummi sorang-sorang, tak terkawal dah kot rasanya. Alhamdulillah ada makcik makciknya yang rajin tolong jaga si kecil ni. Aki pun excited dapat jumpa cucu, didukungnya ke hulu ke hilir sampai tertidur cucu yang sorang ni :)

Ermmm...Gambar raya Fateh ada banyak. Semua gambar dari kamera orang lain. Ummi dah kurang mengambil gambar since kamera Abah rosak hari tu. Ambil sikit-sikit je guna henfon Abah. InsyaAllah ada masa nanti Ummi tepek banyak banyak gambar Fateh kat sini ya..

Ummi sayang Abah dan Fateh!

No comments: