CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Wednesday, April 15, 2015

Spagetti all the time

Memandangkan Ummi tak berapa boleh makan nasi, disebabkan bila masuk dalam badan dia akan jadi gula dan sangat-sangat tak elok untuk pesakit kanser sebab gula adalah makanan kepada sel kanser.

So Ummi decide untuk tukar diet Ummi. Ummi makan spagetti untuk makanan berat. Yang selebihnya Ummi hanya makan buah-buahan macam tembikai susu, rock melon, mempelam, jambu air, pear, dan lain-lain.


My spagetti.
Kuah tak cukup merah sebab buat sendiri.

Sebelum ni susah jugaklah sebab everytime nak makan i have to cook by my self. Tengah sakit-sakit ni Ummi sangat-sangatlah tak larat.

So i've train my biras to cook homemade spagetti for me. Hikhikhik. Lepas ni nak makan tak payah masak sendiri dah. Order je dari Wani :p

Tapi my biras sangat bagus orangnya. Habis je one batch terus di masak batch yang baru. So stock spagetti bolognese sentiasa ada kat rumah ni. Sampai Ummi pun dah naik jemu nak memakannya.

Kenapa Ummi pilih spagetti?
Sebab bahan-bahan yang Ummi guna untuk buat kuah dia such as tomatoes, mushroom, and carrot sangat elok untuk fight my cancer. Selain tu Ummi juga masukkan saderi and capsicum.

Rasa dia takdelah sesedap prego. But good enough la kan kat tekak Ummi ni. Orang lain pun suka je makan. Hehe...

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)